انواع اشتباهات در دیکته

 

💥 انواع اشتباهات در دیکته

 

شما والدین و آموزگاران عزیز با مشاهده چند نمونه دیکته دانش آموز ،می توانید به راحتی نوع اشتباهات دیکته دانش آموز را مشخص کرده و تمرینات لازم را انجام داده و دیکته دانش آموزان خود را بهبود بخشید.

 

🔶ضعف حافظه دیداری: نوشتن “من زور “به جای منظور / سابون به جای صابون

 

🔶دقت دیداری :نوشتن” ننهفته” به جای….” نهفته “/ زود…. دوز/ دوش ….. دوس

 

🔶توالی دیداری :به جای” دارد” می نویسد….دادر / آرزو….. آزرو

 

🔶حساسیت شنوایی :نوشتن ” مسباک” به جای مسواک / ببینم به جای ببیند.

 

🔶ضعف حافظه شنوایی : جا انداختن کلمه در جملاتی که شنیده و باید دیکته آن را بنویسد.

 

🔶وارونه نویسی : بابا…. را وارونه بنویسد.(مثل توی اینه به ان نگاه می کنید)

 

🔶آموزشی : نوشتن “می گوفت ” به جای می گفت /”تجربها  به جای تجربه ها.

آموزشی،منطور این است که دانش آموز در کلاس به خوبی آموزش ندیده یا خوب یاد نگرفته است و احتیاج به آموزش مجدد کلمات و دستور کلمات و… دارد.

 

🔶قرینه نویسی : به جای ” راضی” ….. یضار می نویسد.

هرکدام از این اختلالات نیاز به تمرین ویژه ای دارند تادرمان شوند.

سرزنش و گفتن دقت کن, حواست کجاست, بی دقت, تنبل و….. اصلا دردی از او دوا نمیکند

🙏

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.